سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قلاده های طلا-9

تحلیل عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از فیلم قلاده های طلا:

قلاده‌های طلا نقش خانواده هاشمی در فتنه 88 را به خوبی نشان می دهد

سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - شرایط فتنه شرایطی است که حق بودن طرف حق و باطل بودن طرف باطل بنابه دلایلی از شفافیت افتاده و تشخیص  دشوار گردیده است . فتنه 88 به عنوان نمود بارز این غبار آلودگی فضای سیاسی و هجمه همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی که با مدیریت و درایت رهبر فرزانه انقلاب و همچنین بصیرت مردم کشورمان، دقیقا خلاف خواست دشمنان این نظام رقم خورد.

حال با گذشت بیش از دو سال از وقایع پس از انتخابات سال 88، ابولقاسم طالبی کارگردان انقلابی و خوش ذوق سینمای ایران با ساخت فیلم قلاده های طلا توانسته است سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به نام خود رقم بزند.

حال در پی اکران این فیلم و استقبال کم نظیر مردم ایران از قلاده های طلا به منظور نقد و بررسی ساخته ابوالقاسم طالبی خبرنگار پایگاه 598 در مصاحبه ای با حجت الاسلام و المسلمین قاسم روان بخش عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و همچنین عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به گفتگو نشسته ایم .

حجت الاسلام روانبخش در خصوص آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی اظهار داشت:  باید از کارگردان فیلم قلاده های طلا، جناب آقای ابوالقاسم طالبی تشکر کرد که فیلم جدی را در خصوص فتنه 88 و زمینه های این فتنه را به تصویر کشیدند. از جهات مختلفی می توان فیلم قلاده های طلا را نقد و بررسی کرد و با توجه به نظر کارشناسان کلیت فیلم قلاده های طلا از لحاظ فاکتورهای سینمایی قوی و هنرمندانه به نظر می رسد و سوژه بسیار سوژه ی خوبی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) افزود: یک نکته ای که در فتنه 88 به وضوح دیده می شد و مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره فرمودند حضور دست های خارجی در فتنه 88 و مشخص شدن نحوه دخالت بیگانگان در آینده نزدیک و پس از خوابیدن غبار فتنه است که در این دوسال گذشته اعتراف هایی را از سوی بیگانگان در این خصوص را شاهد بودیم و نقش انگلستان در این بین و سرویس هاس جاسوسی بریتانیا بسیار پررنگ بود که این نکته در فیلم قلاده های طلا به خوبی نشان داده شده است.

وی گفت: البته نقدی را که می توان در خصوص نکته مذکور به این فیلم داشت که چرا  فقط به
MI6   اشاره می شود و  نقش آفرینی مستقیم سازمان سیا نشان داده نمی شود البته می توان عامل تاکید آقای طالبی بر نقش MI6 را بنا بر مجری بودن سفارت انگلیس در ایران در حوادث فتنه سال 88 دانست.


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در تحلیل فیلم قلاده های طلا بیان داشت: نکته ی دیگری که در قلاده های طلا به آن پرداخته شده است این است که سرویس های جاسوسی به تنهایی نمی توانند کاری را انجام دهند و نیاز به عوامل داخلی که به مزدوری بیگانگان مشغول اند  دارند مانند سلطنت طلب ها و سازمان منافقین و گروه های دیگر معاند. عوامل داخلی مذکور که به کمک انگلستان در این فتنه نقش آفرینی می کنند  بدون کمک عوامل نفوذی در ارگان های نظام همانند وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی  و ... نمی توانند به موفقیت های مقطعی دست پیدا کنند و بنابراین کمک های عناصر خود فروخته زمینه را برای فعالیت عناصر خارجی را فراهم می کند.

روانبخش افزود: حقیقت دیگری که فیلم قلاده های طلا بیان می دارد در خصوص کشته سازی ها در حوادث سال 88 بود که نقش عوامل دشمن در این کشته سازی ها به خوبی نشان داده می شود و همان که امام خمینی می فرمودند که منافقین خودشان کشته درست می کنند و یا  فیلم از شکنجه هایشان تهیه می کنند و برای مظلوم نمایی این کشتار و شکنجه ها را به نظام اسلامی نسبت می دهند و این امر در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.

دبیر سیاسی هفتنه نامه پرتو اظهار داشت: نکته ی دیگری که در این فیلم به درستی نشان داده شده است نقش خانواده آقای هاشمی در حوادث فتنه 88 می باشد که خود آقای هاشمی با نامه سرگشاده اش و خانواده ایشان، همسر آقای هاشمی و فائزه هاشمی در این فتنه نقش داشتند و حتی متروی تهران که در آن زمان توسط یکی از فرزندان آقای هاشمی اداره می شود نقش خوبی را برای اغتشاشگران ایفا می کند که در فیلم نیز به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: البته حقیقت فتنه را نمی توان در یک فیلم سینمایی کاملا به تصویر کشید و نیاز به دها و صدها ساعت تولید فیلم دارد ولی با توجه به تهیه تنها یک اثر در خصوص فتنه 88 بهتر بود از زمینه های پیشین این فتنه هم چیزی به میان می آمد. در این فیلم عناصر وزارت اطلاعات به دنبال دستگیری عاملان نفوذی و عوامل بیگانه هستند ولی عناصر داخلی که پیدا و هویدا هستند همانند کسانی که فرمان حمله را صادر می کنند کسی به سراغ آنها نمی رود و برخوردی با آنها صورت نمی گیرد و در واقع عوامل اصلی داخلی فتنه را رها کرده و عوامل اجرایی درجه چندم را دنبال می کنند.

روانبخش در ادامه بیان داشت: حقیقت دیگری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است نافذ بودن کلام رهبری در آحاد مردم ایران و همچنین با اهمیت بودن ترس دشمن از نفوذ کلام رهبر انقلاب در بین مردم ایران می باشد. حتی درگیری هایی که بین اعضای خانواده ها بر سر مسائل و حوادث انتخابات سال 88 به وجود آمده است با سخنان فصل الخطاب رهبری معظم پایان می پذیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با توجه به کمبود فیلم های سینمایی با محوریت موضوع انقلاب اسلامی افزود: در عصه سینما افراد کمی را می توان یافت که دغدغه هایشان متناسب با دغدغه های انقلاب باشد و حتی نیروهای انقلابی هم که به این عرصه ورود پیدا می کنند چندان مورد حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد واقع نمی شوند و لذا می بینیم با گذشت سال ها از جنگ هنوز در ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس دچار کاستی های فراوانی هستیم.

وی گفت: پول های هنگفتی که وزارت ارشاد هزینه می کند در حمایت از فیلم های سینمایی باید در جهت حمایت از فیلم های تاثیر گذار و با محتوا باشد نه اینکه مروج پوچی و نا امیدی باشد. 
 
قاسم روان بخش در ادامه سخنانش اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی زمانی که گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح می کند شعار نمی دهد بلکه هدف دارد در حوزه های مختلف با این گفتمان ورود پیدا کند و از امکاناتی که در کشور وجود دارد در جهت ترویج این گفتمان تلاش شود و مردم هم دوستدار این گفتمان هستند و مردم بر گفتمان امام و انقلاب پایداراند. حضور نمایندگان آرمانگرا انشاء الله می تواند در مجلس حرکت های جدی را در خصوص  ترویج این گفتمان در عرصه فرهنگ و هنر صورت دهد.


+نوشته شده در یکشنبه 91/1/20ساعت 9:3 عصرتوسط شاهد | نظر