سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست مجلس-2

پیشنهاد ریاست کمیسیون امنیت ملی به لاریجانی

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد وکلات در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان گفت: شرایط کشور ایجاب می کند که مجلس نهم یک رفتاری توام با آرامش و همراه با درایت و صبر و حوصله داشته باشد.

وی افزود: مجلس نهم یک سال با دولت دهم و سه سال با دولت یازدهم خواهد بود، بنابراین باید با همدلی ویژه با این دولت ها کار کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر در مجلس نهم همدلی نباشد راهبردها و سیاست هایی که مقام معظم رهبری برای تولید، اشتغال و رفع بیکاری بیان داشتند، معطل خواهد ماند.

 کریمی قدوسی با بیان اینکه مشکل اصلی، سیاسی شدن بحث های اقتصادی است، تصریح کرد: آقای لاریجانی در این مدت تلاش داشت تا مجلس را در مسیری قرار دهد که به حاشیه نرود اما عملا وضعیت ملتهبی در مجلس بوجود آمد.

 وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس از اختیارات آئین نامه خوبی برخوردار است، تصریح کرد:  تعامل با دستگاه اجرایی و بخش خصوصی در مجلس نهم باید برجسته باشد.

 نماینده مشهد وکلات در مجلس افزود: نظر بسیاری از منتخبان مجلس نهم بر این است که حداد عادل گزینه خوبی برای ریاست مجلس است و تلاش ما بر همین است تا ایشان رئیس مجلس نهم شود.

 کریمی قدوسی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است تا آقای لاریجانی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باشد، گفت: ایشان می تواند در پیشبرد اهداف کمیسیون تحول ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه حداعادل در مجلس هفتم رئیس قوه بود اما پس از ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم، وی مسئولیت رئیس کمیسیون فرهنگی را پذیرفت، افزود: خوب است این موضوع یک بار دیگر تکرار شود و پس از ریاست حدادعادل بر ریاست مجلس نهم، آقای لاریجانی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بپذیرد.

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه آقای حدادعادل می تواند سکان ریاست مجلس را به سمتی ببرد که آرامش در کشور باشد، گفت: در همین یکی ماه بعد اخیر مجلس فضای پر التهابی داشت و مصوباتی برخلاف نظر مردم به تصویب رسید.

به گفته کریمی قدوسی اصلاح آئین نامه داخلی مجلس در خصوص نحوه طرح سوال از رئیس جمهور، موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و گزارشهایی در مورد اصل 44 قانون اساسی و ارجاع به دستگاه قضایی از جمله مصوباتی بود که  فضای مجلس را ملتهب کرد و ادامه این وضعیت به نفع مردم و نظام نیست.

منبع:598


+نوشته شده در چهارشنبه 91/2/20ساعت 12:27 عصرتوسط شاهد | نظر