سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشایی نامه ( مردم اسرائیل 7)

پاسخ آیت‌الله نوری‌همدانی به استفتای دانشجویان درباره اظهارات مشایی:

تاریخ خبر:30/5/87

همه ملت ایران به سخنان مشایی اعتراض دارند

  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور درباره اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره ساکنان تحت حمایت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی پاسخی را ارائه کرد.

 متن کامل این استفتاء و پاسخ آیت‌الله نوری همدانی به شرح زیر است:

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (دامت‌برکاته) همانگونه که حضرتعالی مطلع هستید اخیرا، برخی از افرادی که متاسفانه در جایگاه‌های بالای مدیریتی کشور هستند، از دوستی جمهوری اسلامی با مردم اسرائیل سخن می‌گویند حال آنکه نظام جمهوری اسلامی وشخص امام خمینی ره، از اساس،‌کشوری به نام اسرائیل را به رسمت نمی‌شناسند که ملتی برای آن تصور کند. اظهارات اخیر مبنی بر دوستی ایران با اسرائیل سبب ایجاد شک و تردیدهایی در افکار عمومی ملت انقلابی و پیرو خط امام (ره) شده است. لذا از حضرتعالی خواهشمندیم در راستای روشن شدن افکار عمومی آحاد ملت شهیدپرور ایران و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی صراحتا نوع تعامل با رژیم غاصب وجعلی اسرائیل و نیز مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی را تعیین بفرمایید. پیشاپیش از توجهات ویژه آن عالم وارسته و فقیه بزرگوار صمیمانه متشکریم. جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور.

 پاسخ آیت الله نوری همدانی:

«عداوت و دشمنی مردم متعهد ایران با اسرائیل خون‌آشام که با نقشه استعماری‌، مردم فلسطین را آواره و این سرزمین را غصب و با ادامه قتل و کشتار و جنایات فراوان و ساختن شهرک‌ها، همفکران صهیونیستی خود را از کشورهای دیگر به این سرزمین جلب کرد از الفبای اسلام و انقلاب است. کیست که نداند که استعمار پیر انگلستان این غده سرطانی را با نقشه شوم هولوکاستی در این سرزمین غرس کرد و سردمدار استکبار جهانی یعنی شیطان بزرگ، آمریکا این شجره خبیثه را آبیاری کرد و با حمایت همه جانبه این پایگاه استعماری که با انبار کردن سلاح‌های هسته‌ای و قتل و کشتار وتخریب مداوم امنیت منطقه را به هم زده‌است را نگه داشته و تقویت می‌کند. همه می‌دانند که مردم انقلابی ایران این کلام امام راحل (اعلی الله مقامه) که "اسرائیل باید محو شود" را یکی از آرمان‌های خود می‌دانند و هر سال در جمعه آخر ماه مبارک رمضان باتظاهرات چندمیلیونی خود همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به این آرمان اسلامی دعوت می‌کنند و به عملی شدن و تحقق این ایده که هم اکنون از جهت مغلوبیت در برابر حزب‌الله محترم لبنان و قدرت انتفاضه در ضعف و اضطراب به سر می‌برد ایمان دارند."انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا" . بنابراین هرگز شایسته نیست که رئیس‌جمهور محترم و مکتبی، کسی را که فکر و فرهنگش در حدی باشد که نتواند این حقیقت را درک کند و یا از لحاظ ادبی قدرت بیان این مطلب را ندارد و یا آنقدر شهامت روحی ندارد که به اشتباه خود به طور صریح اعتراف کند و عذر بخواهد،‌این چنین شخصی را مشاور خود قرار بدهد و یک پست مهم دولتی را به او بسپارد تا نه تنها اعتراض به جای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران بلکه اعتراض و ناراحتی همه ملت آگاه و متعهد ایران اسلامی به دنبال داشته باشد. حسین نوری همدانی».


+نوشته شده در جمعه 90/7/29ساعت 12:58 عصرتوسط شاهد | نظر