سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشایی و اقتصاد 7

معاون سابق مشایی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران شد

تاریخ خبر:14/5/90

خبرگزاری فارس: در حکمی از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی معاون سابق رحیم مشایی جانشین مهدی رضوی در شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید شمس الدین حسینی ، حسین فاضلی را که قبلا سمت معاونت اسفندیار رحیم مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به‌عهده داشت به سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران برگزیده است. بر اساس آنچه روی سایت رسمی شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک) آمده است، این شرکت طبق اساسنامه، مدیریت تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را چه قبل و چه بعد از انقلاب در خارج از کشور در شرکت هایی با عنوان "شرکت‌های سرمایه‌پذیر ایفیک" عهده‌دار شده است. در سایت این شرکت فهرستی از شرکت هایی که ایفیک به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در آنها دارای سهام است ذکر شده که از جمله می توان به بانک توسعه مصر - ایران با بیش از 44 درصد سهام، کروپ برزیل با حدود 49 درصد سهام، تیسن کروپ آلمان به عنوان دومین سهامدار، سبافون در یمن با 10 درصد سهام، میراتکس که شرکتی سرشناس در حوزه نساجی است با 49 درصد سهام در مصر، شرکت پاکیران در پاکستان با 50 درصد سهم، شرکت اورانیوم راسینگ (بزرگ‌ترین معدن اورانیوم جهان) با 16 درصد سهم و . . . اشاره کرد. با نگاهی به این فهرست می‌توان به اهمیت کارکرد شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران و سهم عظیم دارایی‌های بین المللی ایران و نقشی که این شرکت می تواند در ارزآوری، ایجاد اشتغال، صدور خدمات فنی و مهندسی و ورود فناوری های نوین به کشور داشته باشد، پی برد.

در کارنامه حسین فاضلی، سمت دبیری همایش فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد در اردیبهشت امسال از سوی "حمید بقایی" نیز دیده می شود. فاضلی پیشتر در زمان ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معاون سرمایه گذاری وی بوده است.

مهدی رضوی استاد تمام اقتصاد دانشگاه بهشتی است و پیش از اینکه به سمت مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران منصوب شود، مدیرعامل بانک صنعت و معدن بود.


+نوشته شده در پنج شنبه 90/10/1ساعت 7:12 عصرتوسط شاهد | نظر
<      1   2   3