سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آل صهیون-3

عــراق ؛

در این کشور کار باید روی جذب نیروهایی از نیروهای سابق «بیداری» متمرکز شود. کسانی که با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در ارتباط بودند تا قاچاق مقادیر زیاد سلاح و عناصر القاعده را از الانبار عراق به سوریه تسهیل کنند و در مبارزه با ارتش سوریه در خاک این کشور سهیم باشند. اینها همچنین افغان‌های عرب را و افغان‌های جنگجو را که از لحاظ فکری و روانی برای جنگ و کشتار در سوریه مبنی بر اینکه اینجا اسرائیل است و آزادی قدس از همین مرزهای عراق آغاز می‌شود، آماده شده بودند.

خیلی جالب توجه است که برخی از این افغان‌ها که ده‌ها سال است در کوه و غارهای افغانستان زندگی کرده‌اند و چیزی جز زبان افغانی نمی‌دانند، بر این اساس ترببت شده‌اند که هر کس جز به این زبان حرف بزند کافر است و باید کشته شود. این افراد دو ماه متوالی در پایگاه‌های آموزشی شاهد صحنه‌هایی از ارتش سوریه و عناصر و ابزارهای آن بوده‌اند به این عنوان که این تصاویر، تصاویر ارتش اسرائیل است. ایمن ظواهری نیز همه معاونان خود را به کار گرفته است تا این افراد را از لحاظ روانی برای جنگ آماده کند در حالی که گروهک القاعده در عراق نیز خود را برای انتقال اسلحه و تجهیزات از عراق به سوریه آماده می‌کند تا عناصر خود  و کسانی را که در سوریه علیه ارتش عملیات مسلحانه می‌کنند، یاری برساند. القاعده اکنون سرگرم خرید و تامین سلاح از داخل عراق است.

گروهک القاعده امروز کنترل دارد و روند قاچاق سلاح از عراق به سوریه را اداره می‌کند. این کار در دو راستا انجام می‌شود؛ اول تجهیز عناصر خود در سوریه به نیمی از محموله‌های سلاحی که آن را قاچاق می‌کند و دوم فروش نیمی دیگر به مخالفان مسلح سوری. القاعده اکنون متمرکز است بر عملیات‌های منحصر به فردی که در خدمت راهبرد آن است. همه این اقدامات با هماهنگی و همکاری دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام می‌شود که بسیاری از سران این گروهک در عراق را در سال‌های گذشته به خدمت خود در آورده است.

قیمت سلاح در دوره اخیر در عراق افزایش پیدا کرده است. این افزایش به دلیل افزایش درخواست است. قیمت هر قبضه کلاشینکف حدود 750 دلار رسیده است. پیش از این بیشتر از 300 دلار نبود. سایر سلاح‌ها نیز گران شده است. مثلا پرتاب‌کننده‌ها و  تفنگ‌های تک‌تیراندازی، راکت‌های کاتیوشا و خمپاره‌انداز و امثال آن.

گروهک القاعده نیمی از محموله سلاحی را که قاچاق می‌کند، برای پول بیشتر می‌فروشد. با این کار سلاح را به طور رایگان برای عناصر خود تهیه می‌کند. زیرا سلاح معارضان سوریه را دو برابر آنچه خریده است، می‌فروشد. این گروهک تفنگ کلاشینکف را حدود 1500 دلار می‌فروشد. همینطور سلاح‌های دیگر. حال آنکه معارضان سوریه در هر دیداری که با عناصر القاعده برگزار می‌کنند، خواستار خرید سلاح‌ و مهمات بیشتر هستند.

گروهک القاعده اکنون مشغول جمع‌آوری سلاح در سراسر عراق است. این سلاح‌ها را از مردم و تجار استان بصره، العماره، موصل، الانبار، دیوانیه، دیالی و دیگر استان‌ها می‌خرد.

همه این اقدامات به لطف تلاش شاهزاده سعودی بندر بن سلطان است. بیش از دو ماه پیش مامور هماهنگی با القاعده است. القاعده‌ای که توانست عناصر خود را با وابستگان جماعت اخوان المسلمون داخل سوریه و وابستگان جریان افراطی لبنان یعنی حزب آزادی‌بخش اسلامی که همه تحت نام «جبهه النصره» گرد هم آمدند، متحد کند. این اتحاد تحت نام النصره را القاعده پسندید و کار را پس از توافق با بندر بن سلطان آغاز کردند. او همچنین توانست برخی شیوخ را در دو طرف مرز سوریه و عراق برای قاچاق سلاح به خدمت بگیرد.

اکنون القاعده سلاح را از موصل، الانبار و از راه‌های مطمئن قاچاق میکند. قاچاقچیان از مرز عراق بسادگی می‌گذرند بدون اینکه مشکلی داشته باشند. اما عناصر القاعده پس از ورود به سوریه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند زیرا نیروهای امنیتی سوریه مستقر هستند. گروهک اکنون برای اجرای عملیات قاچاق از طریق موصل به سوریه آماده می‌شود. این عملیات شامل انتقال نصف تجهیزات و سلاح‌های عناصر القاعده و مخالفان مسلح در سوریه می‌شود.

کشته شدن برخی عناصر القاعده که مشغول قاچاق سلاح از عراق به سوریه بودند، به معنای توقف طرح نیست و این امر القاعده را بازنمی‌دارد که از حجم قاچاق سلاح کم کند بلکه القاعده اکنون بر عملیات بزرگی در اجرای راهبرد در عراق است زیرا بسیای از عناصر خود را برای جمع‌آوری سلاح و انتقال آن به سوریه بسیج کرده است. همزمان با آنکه کوشش زیادی می‌شود که ارتش آزاد سوریه را قدرتی کوبنده و مهم در اجرای عملیات علیه ارتش سوریه نشان بدهند، تلاش می‌کنند که زیرساخت و بنیه ساختاری آن را قدرتمند کنند تا نامی تحرک‌آور برای گروهک‌های سلفی و تکفیری شود که در سوریه سلاح در دست دارند به طوری که قطر و عربستان و ترکیه تعدادی از شیوخ اخوان المسلمون و سران القاعده را ناظر بر اقدامات مختلف این گروهک‌ها قرار داده‌اند.

اردن ؛

در این کشور کار روی تاسیس اردوگاه‌های آموزشی و پایگاه‌های نظامی و حمایت لوجستیکی تحت پوشش برپایی چادرها و اردوگاه‌های پناهجویان سوری در مناطق مرزی اردن با سوریه در حال جریان است. فضاهای بزرگی از خاک اردن در مرز سوریه برای سه اردوگاه اختصاص یافته است. هر یک برای هزار چادر جا دارد. این کار با حمایت مالی عربستان، قطر و اردن انجام می‌شود که در همه مناطق هم‌مرز با اردن صورت گرفته است. این روزها مرز اردن با سوریه از عناصری با ملیت‌های مختلف موج می‌زند.

صدها لیبیایی تحت عناوینی مانند «گروه‌های گردشگری» وارد امان پایتخت اردن می‌شوند تا برای مشارکت در عملیات تخریب و تروریستی در سوریه آماده شوندو این عناصر اکنون در چندین هتل و همچنین حومه امان ساکن شده‌اند. از جمله هتل مرمره در خیابان مدینه منوره و حومه عبدون در پیرامون پایتخت. قرار است بار دیگر عملیات آشوب و کشتار در استان درعا در جنوب سوریه (شمال اردن) و منطقه اللجاه که دارای طبیعتی صعب‌العبور است از سر گرفته شود. سپس عملیات نفوذ به استان آرام قنیطره و در مرز سوریه با فلسطین اشغالی آغاز شود تا ناآرامی ساختگی و مشکلات امنیتی در آن خلق شود سپس این گروهک‌ها به سوی ناظران بین‌المللی حاضر در استان بروند و بر اساس قانون بین‌المللی خواستار ایجاد گذرگاه انسانی برای این گروهک‌ها از طریق رژیم صهیونیستی شوند.

رژیمی که با اعزام گروه های خرابکار جدید از طریق گذرگاهی که از سواحل مدیترانه تا این مناطق کشیده شده و بیش از 20 کیلومتر نیست، ارتباط دارد.

رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد اعلام کرده و منتظر موافقت سران سیاسی این رژیم است که می‌ترسند اگر سوریه بخواهد مانع این طرح شود، موشک‌هایش در این رژیم فرود بیاید.

(این پایگاه خبری تاکید کرد که همه اطلاعات ذکر شده در این گزارش از طریق یکی از افسران همراه رئیس دستگاه عربستان سعودی به دست آمده است).

منبع:598


+نوشته شده در جمعه 91/4/2ساعت 12:27 صبحتوسط شاهد | نظر